Přihlásit

Rybaření

Michal Porty Porteš

Před několika lety jsme potkali týpka na rybářském veletrhu For Fishing, když jsme vystavovali značku CRESTA. Celkem nenápadný, skromný, ale velmi šikovný rybář, který dokáže bez zábran každému poradit. Jeho hlavní zaměření je lov ryb na feeder. Z tohoto chlapíka se stal za pár let pořádný chlapák. Mistr republiky 2022…

CRESTA Snyper method feeder

CRESTA Snyper method feeder 240cm/20-50gr. " Krycí jméno Svižník. Krátkej, rychlej proutek s dostatkem síly na kapříky okolo břehů rybníků a na říčkách " Hledáte-li krátký federový prut ( dříve se takto krátké pruty nazývali winkle picker ) s parabolickou akcí a sdostatečnou silou na zdolání i většího kapříka, tak…

Diagonálně na velké candáty

Rybařit efektivněji než modernímm pelagickým stylem při lovu velkých candátů je téměř nemožné. Rybáři-dravcaři, kteří preferují vertikální či diagonální rybolov na menších zátiších, často mohou s drobnými úpravami lovit tyto první candáty. Rád bych se s Vámi podělil o své zkušenosti.Text a fotografie: Yvo BindelsChycen bez pomoci echolotu.. NIKOLIV POMALU,…

SPRO 7x7 SUPREME STEEL WIRE

Mnohé vody jsou čistší a čistší. Dravci kteří loví zrakem, jako třeba štiky, jsou zde ve výhodě. I vody,dříve obývané candáty, nyní jsou více a více osídleny štikami. Často i velmi velkými. Rybáři tak jsou velmi kritičtí při výběru návazcových materiálů. Ať již chytáte štiky či ne! U takových ryb…

Lovec bolenů Spro ASP Jiggin' Spinner

Chtěl bych Vám představit velmi dobrou nástrahu pro lov bolenů dravých. Jak je celkově známo, tato ryba je velmi mazaná a chytrá, zvláště větší a starší kusy. Dlouho jsem hledal nástrahu, se kterou bych dohodil hodně daleko a hlavně přesně do místa zalovení velké ryby. Tyto mé požadavky na dobré…
Číst dále »

Tření kaprů proti naší trpělivosti

Je známo už hodně odborných článků na téma „tření kaprů, berou nebo ne?“ Nejsem žádný odborník, do toho mám ještě daleko a v kaprařině jsem toho dosáhl (dle mého úsudku) ještě málo. Něco už jsem však zažil a zjistil, co to obnáší a čemu se říká pravá „kaprařská trpělivost“. Není…

S Method mixem o krok napřed!

Kvalitní Method mix může být zejména v zimním a jarním období krokem vpřed. Jde o jemné částečky tvořící zákal, který je pro kapry neodolatelnou nabídkou. Každý z nás má svůj oblíbený druh Method mixu, kterému důvěřuje a neváhá s jeho použitím třeba i celoročně. Vzhledem k určitému období lze mix…

Ze dna nebo nade dnem?

Toto je otázka pro každého z nás, co hledáme v kaprařině, něco, s čím jít štěstí nebo záběru naproti. Popularita pop-up nástrah (plovoucích nástrah) v současnosti velmi rychle roste. Nejeden zkušený kaprař už dnes ví, že někdy je právě plovoucí nástraha tou nejlepší variantou. Ať už ho nastražíte samostatně, nebo…

SPRO Dynafil

SPRO DYNAFIL Power Braid ..jemně povoskovaná, vícevláknitá super šňůra, neskutečně pevná v uzlu i tahu a velice odolná proti oděru. Pro mě nejlepší pletená šnůra, která se dá výborně použít i na kaprové návazce.Tato parádní šnůra se mi osvědčila na každé vodě bez ohledu na to, jak vypadá dno. Doporučuji…

Háčky Gamakatsu

Základ moderní kaprařiny a nebo jednotvárný stereotyp v podobě známých značkových háčků? Každý kaprař má své oblíbené značky háčků, které mu tvarem nebo použitým materiálem připadají dobré. Přesto si myslím, ať chceme nebo ne, určitě na nás působí obchodní taktiky známých firem. Tyto háčky kromě toho, že se mi parádně…

Lysec ze svazovky

Zdravím všechny kapraře z Klatov. Kamarádi z PL2jky mě požádali o příspěvek do jejich sekce na stránkách Rybářských potřeb Milan o kaprařině. Rád se tedy s vámi podělím o zážitky z mé víkendové výpravy za pěkným lyscem, který ve mě naplno „roztočil kolotoč pocitů“ a já věděl, že propadám lovu kaprů.…

Jarní kapraření

Jarní kapraření je krásnou, ale citlivou záležitostí. Kapři nejsou ještě zcela aktivní, proto je třeba je k záběru vyprovokovat dokonalou nástrahou. Jde především o jemné šňůrky, malé háčky a nástrahy. Na téma „zimní a jarní kapraření“ jsem četl už mnoho článků. Ano, je pravda, že dobrá rada je nad zlato,…

Záhada malé tůně.

Možná se někomu zdá tento název trošku nadsazený, ale věřte mi jednu takovou tůňku nedaleko Klatov znám. Dřív jsem na zmiňovanou tůň vůbec nejezdil. Jednoho dne mě můj dobrý kamarád Luky (Lukáš Vodička) přesvědčil, jet místo do Žinkov, zkusit tuto krásnou tůň. "Proč ne" řekl jsem si. Chvilku přemýšlím a…
Číst dále »

Labe aneb „změna místa,ryba jistá?“.

Duben 2012.Dlouho plánovaná cesta na Labe,nadšení a odhodlanost.Je brzy ráno a my se scházíme u bratránka Ivana abychom se naskládali do auta,na káru a vyrazili.Jako „tři králové“ Já,Ivoš a kamarád Lukáš vyrážíme na Lebe.Po dlouhé cestě,plné debat o proslulých kaprech z Labe,jsme konečně na místě.Ale máme co dělat,nad hlavou se nám…

Za kapry na Orlík

Je srpen roku 2013,Já a bratránek Ivan se plni nadšení a snu o velkém kaprovy,vydáváme na českou „meku“ kaprařů „Orlík“.Je mnoho teorií,inspirací z časopisů a videí o tom jak ulovit velkého kapra svých snů.Přesto jsme se s bratránkem rozhodli,už na začátku „jít vlastní cestou“ a to tou nejobtížnější která vyžaduje velkou trpělivost,nadšení…

Jarní výprava za kapry

První loňskou trošku delší výpravu za kapry jsem měl naplánovanou na první květový víkend. Již jsem u vody několikrát byl, ale vždy pouze na pár hodin a úlovky nebyly takové, jaké bych si přál. Tak jsem se k vodě už hodně těšil. V pátek dopoledne to začalo. Auto jsem zaplnil potřebnými věcmi…

Tarponi našich vod

Tarponi českých vod. Tarpon, je druh ryby, která se vyskyztuje v brakických vodách střední Ameriky a jejiho okolí. Je charakteristická svojí silou a bojovností a je vyhledávána sportovními rybáři za její sílu a akrobatícké výskoky. Co se týka stavby těla, je podobná našemu bolenovi, s tím rozdílem, že tarponi dorůstají…

Křemelná 2011

Jako každý rok tak i letos jsme se s kamarádem Pavlem rozhodli navštívit rybářský revír řeku Křemelnou. Poslali jsme žádosti společně s kopií rybářského lístku na Správu národního parku Šumava a trpělivě čekali na odpověď. Do týdne přišla odpověď společně s platebními informacemi ohledně zaplacení povolenky. Žádali jsme o povolení k rybolovu na 1…

Zahájení pstruhové sezóny 2011

Je to tady, blíží se zahájení pstruhové sezóny roku 2011. Na tento den čeká snad úplně každý pstruhař plný nadšením a představ, spojené s trávením chvil letošního roku na svém oblíbeném revíru. Pečlivě si doma připravuji svoje muškařské náčiní, dovazuji zbytek mušek, úspěšných z předchozí rybářské sezóny. V podvečer, v…

Rio Ebro 2007 část II

Podzim na Ebru 2007 část II Léto uteklo jako voda a je tu zas podzim, čas barevného listí, chladu a větru. Po našem příjezdu z naší jarní výpravy uplynulo již několik měsíců, které jsem věnoval ke zdokonalení montáží na lov sumců. Ačkoliv se mě nepovedlo zdolat žádného fousáče, zlepšil jsem…

Křemelná 2010

Minulý rok koncem června jsem se rozhodl navštívit jednu z nejkrásnějších šumavských vod, řeku Křemelnou. Na tuto ne příšil velkou řeku jezdím již druhým rokem. Rybí obsádka je zde hojná, jen lovené ryby nejsou příliš velké. Většinou se zde chytají nádherně zbarvení pstruzi obecní potoční a lipani podhorní mezi 15…

Rio Ebro 2007 část I

RIO EBRO zná každý rybář ať z rybařských článků, z vypravění kolegů rybářů nebo z vlastních výprav. A tak mi  dovolte v triloogii článků Vám predstavit, poradit a seznámit s tímto zahraničním revírem.V roce 2006 jsem s kamarády vyrazil na lov tresek do Norska. Tato výprava byla první do zahraniční…

První vazačský den Muškařského klubu

Zima je dlouhá a krutá pro každého rybáře,ale pro muškaře,který si váže svoje nástrahy to neplatí. Podzim je ve znamení suché mušky a sháněni materiálů na dlouhé zimní večery. Na podzim je nejlépe navštívit kamarády, babičky a známé na vesnicích, proběhnout dvorek, oškubat drůbež, vodní ptactva nevyjímaje, prohlídnout kůlny kde…

Kapří dobrodružství II

Jak tomu bylo i v minulém předvánočním čase, i nyní jsme se rozhodli vyrazit s mým kamarádem Alešem na brigádu prodeje kaprů. Tento rok nám počasí přálo, nebyly tak tuhé mrazy, jak tomu bylo před rokem, ale i tak jsme během toho spotřebovali velké množství alkoholu na zahřátí. K navrácení…

Poslední výprava s muškařským prutem v roce 2010

Přichází poslední listopadový týden v roce 2010. Představa, že budu moci s muškařským prutem opět vyrazit na moji oblíbenou řeku Úhlavu až za několik měsíců ve mě probouzí velice nostalgické pocity. Kontaktuji proto muškařské kolegy Pavla a Tomáše a domlouváme si druhý den ráno sraz v Klatovech, odkud vyrazíme…

Jak jsem ulovil duháka

Jak jsem ,,ulovil“ duháka  Byl večer, pondělí 30. srpna 2010 a já si jdu lehnout s pocitem, že zítra končí nejkrásnější období mé rybářské sezony. Období přívlače na pstruhových vodách!! Nebudu se rozepisovat o stavu našich potoků a říček, protože každý kdo na pstruhy chodí, tak ví, jaká je realita. Krutá,…

Podzim na Úhlavě 2010

Podzim  na Úhlavě 2010 Blíží se konec listopadu, posledního měsíce, kdy si mohu s muškařským prutem naposledy v tomto roce zachytat na mé oblíbené řece Úhlavě 8 v okolí Nýrska. Na tento úsek řeky jezdím již několik let a pokaždé mě dokáže něčím překvapit. Úhlava 8 nabízí rybáři možnost ulovit…