Přihlásit

Za kapry na Orlík

Je srpen roku 2013,Já a bratránek Ivan se plni nadšení a snu o velkém kaprovy,vydáváme na českou „meku“ kaprařů „Orlík“.Je mnoho teorií,inspirací z časopisů a videí o tom jak ulovit velkého kapra svých snů.Přesto jsme se s bratránkem rozhodli,už na začátku „jít vlastní cestou“ a to tou nejobtížnější která vyžaduje velkou trpělivost,nadšení a to cestou „pokus-omyl“.Naším cílem bylo vyzkoušet vlastní nápady kterým věříme a nachytat pěkné kapry.

Po úmorném balení do auta a na káru,a že toho nebylo málo protože platilo a platí „žádný rybář nepotřebuje tolik věcí jako kaprař“ ..vyrážíme na Orlík na vlastní pěst.Po pohodové cestě autem,plné debat,nápadů a přání se nacházíme na pláži u Podolského mostu na Orlíku.

Nafukujeme čluny,nakládáme věci a vyjíždíme na vodu „hledat nějaké dobré místo“.Po dvou kilometrech na vodě nacházíme malou zátoku.Po upevnění člunu s věcmi vyrážíme s echolotem prozkoumat dno a jsme nadšeni.Parádní místa,lavice,zlomy i táhlé poklesy břehu až do hloubky.Vracíme se na břeh stavíme tábor a připravujeme věci na chytání.Navíjíme „šokovky“ a skládáme návazce podle dané situace.Písčité dno,ostré kameny,hrany skal to všechno se musí brát v potaz.Hledáme oblázky,upevňujeme trhací vlasce,napichujeme boili a jedeme vyvézt.Na první vyvážku pohazujeme ke každé montáži cca 0,5kg boilie a pokud příde záběr na dané místo pohodíme už jen pár kuliček.Montáže skládáme do vody tak aby dva pruty leželi blíže směrem do zátoky a dva dál od zátoky na volnou vodu.Náš nápad byl v tom,že budeme postupně posouvat montáže tak abychom zachytili tah kaprů a danou montáž po záběru na místě ponechat,přikrmovat.Vše bylo jasné,vše bylo na svém místě.Nastal čas čekání,vaření kávy a relaxu v krásné přírodě.

Zhruba po dvou hodinách se rozjel první naviják,mám záběr z mého delšího místa (cca 120m).Přisekávám a jdeme do lodi.Po krásném souboji je tu první kapr,šupík 6.8kg.Na úvod krásná ryba.Pár fotek a kapr je zpět ve vodě.Začátek dobej říkáme si.Znovu vyvážíme.Zhruba po 30 minutách přišel první záběr Ivošovi ze vzdálenějšího místa (cca 150m) z hloubky 12m.Úžasný souboj bratránek vyhrává,kapr vypadá pěkně,jdeme vážit.Paráda 11.40kg lysec a Já tušil že tento týden na Orlíku bude zajímavý.

Zajímavé to bylo,kapři brali nádherně,vzhledem k terénu dna jsme o spoustu ryb přišli.Háčky se tupily,pletenky byly přeřezány a šokové šňůry se brousily o hrany skal.Složitá voda,těžké místo jsme si vybrali ale o to víc nás to motivovalo,bavilo.

Na Orlíku jsme zažili 6 krásných chytacích dnů,nachytali jsme celkem 26 kaprů v rozmezí od 5 do 9kg a jednoho přes 11kg.Zkrmili jsme celkem 20kg bolie a 10kg pelet.Po krásném prodlouženém týdnu balíme a vracíme se domů.Po cestě zpět máme dobrý pocit.Vysněný kapr sice nepřišel ale nelitujeme,naopak.Těší nás „náš vlastní úspěch“ z výpravy na kterou jsme se vydali s tím „jít si vlastní cestou s vlastními nápady“.A v tom si myslíme že je smyl kaprařiny,vytrvat a zkoušet.Z mnohého jsme se poučili a věříme že na dalších výpravách za „naším kaprem snů“ tyto zkušenosti zúročíme.Smyl našich výprav je v tom,naučit se improvizovat za každých podmínek a vytrvat.Víme,bude to náročné ale o tom je kaprařina jako taková a proto se budeme dál držet svazových vod,kde je kapr svým pánem a má nás „kapraře“ ještě pořád co učit…

Jan a Ivan Pleškovi (PL2 Carp Team)